Monday, November 29, 2010

Ziarah Rehlah Rawatan dan Lawatan: Alhamdulillah


Alhamdulillah. Kami selamat tiba kembali di Kota Bharu. Penerbangan FireFly tertunda hingga 9.30 malam menyebabkan kami tiba di LTSIP Pengkaln Chepa hampir 11. 00 malam. Hampir seminggu 'keluar' ke Tanjung Malim menerusi Rantau Panjang, Puncak Titiwangsa, Gerik, singgah di kuaters Ahmad Farhan di Kuala Kangsar. Bertolak ba'dal-'asr selepas 'Ain balik dari kerja.
Bertemu anak-cucu di Proton City. Rehlah ke Teratak River View, jeram yang masih segar dan menarik. Ke Kota Kemuning, ambil rawatan. Menginap di rumah AsrulNizam di Pucong. Ke rumah penyair Azmi Yusoff, lama tak kujumpa. Dia agak uzur sekembali dari lawatan kerja ke Rusia. Bermalam pula di Kamar Musafir Masjid Al Ghafirun TTDI KL Sarapan dijamu Datuk Abd Rahim Ismail (karib sejak KIK dan UKM) di restoran 'org Johor' makan lontong. Ke Putra Jaya dan menginap malam di Rumah dinda Ahmad Kailani di Shah Alam 24/22 Jalan Umbut. 29/11/2010 Ahmad Kailani ke pejabat di KLCC dan petang akan ke JB. Petang 6.30 semalam adinda Dr Juraindah isteri Ahmad Kailani menghantar kami ke LTSAS Subang.
Ada nostalgia di lapangan ini 20 tahun silam bersama ayoh, mah, abang, kakak dan isteri ke Ibadat Haji / Tanah Suci tahun 1989. Kemudian ke Umrah 1996 bersama Kak Dah, Hamidahku, Azimah dan anak-anak berjumlah 11 orang. LTSAS Subang kini mengecil hanya buat FireFly domestik dan Singapura sahaja.
.. اللهم ارزقني عزا وشرفا واجعلني مؤمنا صالحا محبوبا عندك وعند الناس جميعا
usmiwka - Picture for Me

No comments:

Post a Comment