Friday, May 1, 2009

SAHABAT DATANG 3: Bashir, Rahim Ismail-Jan.

Jam 9.00 mlm khamis 29 April 2009 -Sdr Ahmad Nazir @ Bashir ( kini Mudir PERKIM cawangan Kelantan) telefon beritahu dia bersama sdr Abd Rahim Ismail (Imigresen di KL) sedang berada di Syam Restoran dan akan datang ziarah sebentar lagi.

Sdr Bashir, Abd Rahim dan isterinya Jan tiba 15 minit kemudian. Rahim kelihatan agak gemuk, Jan isterinya agak berisi. Walaupun tidak lama kami dapat berbual, kami sempat bernostalgia tentang sedikit kehidupan waktu sekolej di KIK dan sekampus di UKM dulu. Kisah2 lucu terkenang kembali di samping kisah kedhaifan 'sesak' sewaktu belajar tanpa biasiswa 'FaMa' yang mencukupi. Almaklumlah.

Perbualan sudah tentu juga tentang anak2 yang dah besar panjang. Rahim belum dapat menantu, Bashir dah dan aku sudah punya 6 orang cucu!. Jan pula selalu menyebut yang Rahimnya selalu menceritakan hubungan baiknya dengan Hadi!

Sebelum berpisah aku sempat menghulur buku kumpulan sajak 'Negeri Di Bawah Bulan' untuk Bashir dan Rahim. Mereka amat tahu yang aku ini menulis sajak2 sejak KIK dan UKM. Sejam mereka datang terasa amat singkat pertemuan malam itu..Rahim dan Bashir akan bertemujanji pula dengan Tar dan Amri di Kota Bharu. Ok selamat jumpa lagi.

No comments:

Post a Comment