Sunday, October 4, 2009

Permukiman Hari Keluarga Al-Muhammadi Di Pantai Melawi

Permukiman Hari Keluarga Al-Muhammadi berlangsung meriah dan sukacita di Damai Resort Pantai Melawi Bachok. Para peserta tiba awal selepas solat asar 3 Syawal 1430 bersamaan Selasa 22 Oktober 2009.....

.

Dapat dikatakan ianya berjaya dan meriah. itu saja kata2 yg layak diucap buat permukiman keluarga al-muhammadi kali pertama yang tamat sebentar tadi, jam hampir zohor hariraya ke 4 itu. berkesan dan mengesankan. rugi sapa2 yg tidak keuzuran kalu tak sertai. TAHNIAH kepada ajk penaja, utamanya sdr anzartika alias asrulnizam.

Tahniah juga kepada para penjaya sukanika yg beragam itu...tahniah kepada pemenang2. bola sepak 5 sebelah, 5 minit plus 5 minit. paling patut diangkat ibu jari. ada pasukan MU, MC, tapang FC, tornado dll. hingga 8 pasukan secara kalah mati. banyak kalah tapi takder yang mati. ayah wi sampai 2 kali kuyup baju-t pagodanya! berpeluh hang! sayangnya waktu main takder mikrofon untuk ayah di jadi pengulas, kalu tidak boleh kalah mati hasbullah awang tu...gamat sengoti.

ada acara tiup belon untuk kanak2 bilis (solo), baling belon untuk kanak2 berbulu (berduet) suami-isteri, ada berebut kerusi kanak under 12, ada berebut kerusi under 55th para isteri jemputan, ada hadiah lumayan disediakan.

Ayah di dan ayah ziz beberapa kali dipanggil untuk bermain bola, tapi sayangnya hanya diuntukkan sebagai pemain rizab. tapi semangat tetap kuat walaupun sebagai pemain simpanan. panjang umur tahun depan kita buat lagi. lawan tetap lawan.

Semua ok lah.. apa2 pun kalau sengaja nak cari kelemahan memang ader. tapi kecil benar. untuk meremehkan memang takdak langsung. untuk memuji:
- aturcara. ada kelas juga untuk mengendali kehadiran dan penyertaan lebih 120 ahli tu. secara santainya.... kita telah berjaya.
- kawalan. kita puji leftenan muhaimin. dikejutnya dari tidur 5.30 pagi untuk solat. jasa besar tu...
- sesi taaruf yang meriah dan mengenali warih-warah jauh dekat..ucapan2 ringkas yang mengesankan, segar, lucu dan tidak kurang yg menggores hati...kata2 ayah ni prof madya tu boleh amat dijadikan panduan..
- pakcik rahim cik dah dengan maklumat misteri pulau bawaen vs hj rahim kakyah.
- pakcik rahim dengan tazkirah pasca-solat subuh. markah A.. menjadi panduan: sekali2 berziarahlah di bumi Tuhan dan memerhati kehidupan sekeliling kita. utamakan...pastinya menziarahi Allah lebih dari itu. ambil pesanan pakcik rahim ini!
- kita boleh kenal telatah2 mesra dan menggelikan hati beberapa ahli kita, jadikan kenangan dan modal bualan di rumah masing2 nanti.
- sukan bola 5 sebelah patut ada hadiah istimewa buat 'tandukan heading' akh fawwaz. jamil jiddan..
- penyediaan makanan..salute. beres. gulai kambing memuaskan.
- peserta2 mandi laut boleh kutip remis...sedap tu digoreng sikit pedas mesti xcukup punyer.
....... cuba orang lain pulak buat ulasan.

- Majlis 'tadarrus al-Quran' 30 juz adalah acara kemuncak permukiman malam tu, amat membanggakan sebab disertai segenap lapisan anak-cucu almarhum &almarhumah ayah, dan mak; moga amalan kita diterima Allah sebagai amalan soleh dan berpahala buat mereka, insya Allah .
ayah wi sebagai penggerak utama majlis permukiman kali pertama ini memberi kredit 7/10. ayah di sebagai guru sekolah yang pemurah markah beri hanya 8.5/10. alhamdulillah..
> kepada ahli2 yang baru kawin..tahniah dan selamat berada di alam rumahtangga dan jagalah rumahtangga itu jangan jadi..rumah ke lain..tangga ke lain. harmonikan.
> abang abdulrahman @ zahari kak sah menjemput semua ke kenduri watbaliknatu pada yaumuljum'ah hariraya ke 6.. insyaAllah makan lagiii.

Semoga kita semua afiat sejahtera terutama ma dan beberapa lagi yang keuzuran. semua kita diampuni diramati... dan bagi mereka yang telah pergi meninggalkan kita beroleh rahmat dan keampunan Allah berganda demi doa anak-cucu semua. baarakalLahu li walakum...wassalam.

No comments:

Post a Comment